Jak zacząć odchudzanie
dieta,  Odchudzanie,  Podejście do diety

Jak zacząć odchudzanie?

Jak zacząć odchudzanie? Powinnam przejść na jakiś detoks podobno, żeby się oczyścić przed dietą.” – to pytanie padło wczoraj w gabinecie i dziś z samego rana usiadłam do biurka, by napisać odpowiedź.

Bo to nie był wcale pierwszy raz!

Słowo DETOKS wychodzi już powoli bokiem, gdy tak często, tak błędnie go rozumiemy. Pewnego lata nagrałam na ten temat transmisję, możesz ją TU obejrzeć. Na pewno powstanie na ten temat dłuższy artykuł na blogu, dlatego teraz wracamy do odchudzania.

Edycja: artykuł już powstał. Kliknij: DETOKS - CZY WARTO?

Jak zacząć odchudzanie – teoria.

Odchudzanie, które rozpoczynasz detoksem, to od samego startu dieta redukcyjna. Proces utraty masy ciała polega na tym, by dostarczać sobie mniej energii, niż wydatkujesz. Jeśli więc przez ostatnie miesiące nic nie zmieniłaś w diecie, a masa ciała się nie zmienia – powinnaś prawdopodobnie jeść mniej, by schudnąć.

Jak to sprawdzić? Na początku oblicz swoje zapotrzebowanie energetyczne.

Jak zacząć odchudzanie?

Następnie, za pomocą dowolnej aplikacji (polecam Ci Fitatu lub MyFitnessPal), przelicz sobie, ile mniej więcej jesz w ciągu dnia. Skoreluj wynik z obliczeniami.

Detoks to zawsze podaż kilokalorii niższa niż PPM. Ten magiczny skrót to nic innego, jak Podstawowa Przemiana Materii. Podstawowa, a więc niezbędna każdego dnia dla prawidłowego funkcjonowania narządów. Poniżej tej wartości nie wolno schodzić!

Wróćmy do teorii – jak zacząć odchudzanie? Otóż Twoim pierwszym celem powinno być zatrzymanie tycia, a więc podaż kilokalorii na poziomie całkowitego zapotrzebowania (PPM x PAL). Następnie rozpocznij redukcję zgodnie z instrukcją z obrazka.

Masz pytania do podaży kilokalorii? Zadaj w komentarzu!

Jak zacząć odchudzanie – praktyka

Kiedy wiesz już, ile energii powinnaś dostarczać w ciągu dnia, czas na zastosowanie wiedzy w praktyce. Pamiętaj o kilku ważnych elementach, jakie czekają Cię po drodze:

  • Kontrola pomiarów – nie katuj się nią każdego dnia. Zacząć odchudzanie możesz od pomiaru masy ciała i obwodów, ale to te drugie będą kluczowe! Dokonuj pomiarów maksymalnie raz w tygodniu i obserwuj, jak „luzują się” ubrania. Przydatne będzie też wykonanie sobie zdjęć sylwetki.
  • Utrzymanie motywacji, a na samym początku znalezienie jej. Po co w ogóle chcesz rozpocząć dietę? Co Ci to daje i jakie efekty przyniesie? Jakie emocje są z tym związane? Przemyśl!
  • Wyciąganie wniosków z każdej „potyczki”. Nastaw się na to, że sytuacje, w których odpuszczasz dietę, to nic złego. Nie musisz jeść każdego dnia idealnie i od kreski. Odstępstwa od zdrowego stylu życia to idealna definicja zdrowego stylu życia!

Jeśli czujesz, że to trochę za dużo dla Ciebie, umów się na konsultację. Przeanalizujemy problem wspólnie i znajdziemy odpowiednią drogę.

Jak zacząć odchudzanie – dobry plan!

Jak zacząć odchudzanie? Plan diety
fot. M. Kopenhagen

By elementy wymienione w części „Jak zacząć odchudzanie – praktyka” nie stanowiły dla Ciebie problemu, stwórz dobry plan działania.

W takim planie powinnaś wyciągnąć wnioski z poprzednich diet. Wypisz sobie na kartce wszystko, co jest dla Ciebie ważne w diecie oraz to, na co możesz przymknąć oko.

Przeanalizuj wszystkie dotychczasowe próby i zastanów się, dlaczego:
a) zadziałały;
b) przestały działać.

Czeka Cię teraz trochę pracy 🙂

Mam jeszcze jeden sposób, by Ci ją ułatwić – webinar o planowaniu diety. Dzięki niemu doskonale zaplanujesz wszystko, co może zadziać się po drodze. Do nagrania dołączone są karty pracy ułatwiające wykonywanie ćwiczeń w odpowiedniej kolejności.

Chcesz wiedzieć, jak zacząć odchudzanie i zrobić to w końcu dobrze? Koniecznie zerknij do oferty, klikając W TEN OTO LINK.

Trzymam za Ciebie mocno kciuki!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments